Zondagsbrief 14 april 2024

Inzameling 1.Diaconie Ouderenzorg
2.Wijkkerk
3.Toekomst van de Kerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Dhr. en Mevr. Groenewoudt. Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectedoelen zondag 14 april

1e  collecte: Diaconie ouderenzorg
In onze gemeente zijn veel  ouderen. Velen van hen zijn aan huis gebonden doordat allerlei lichamelijke gebreken of ziekten zich laten gelden. Veel ouderen gaan ook alleen door het leven, doordat man of vrouw en een deel van de familie zijn weggevallen.
Voor een deel van de ouderen leidt dit alles tot een gevoel van eenzaamheid. De vrijwilligers bezoeken deze ouderen en zieken om hen bij te staan.  De wijkgemeente organiseert door het jaar heen  verschillende activiteiten voor en met de ouderen van onze gemeente. Zo wordt er in december altijd een kerstmiddag/-maaltijd georganiseerd. Daarnaast zorgt de diaconie voor een kerstattentie voor de ouderen. Aan sommige van deze activiteiten zijn kosten verbonden. De diakenen vragen om uw bijdrage aan de collecte om het werk onder de ouderen van de gemeente mogelijk te maken.

2e collecte: Wijkkerk

3e collecte: Toekomst van de kerk

Voedselbank
In de maand april is er bij de Voedselbank behoefte aan ontbijtgranen, beschuit, knäckebröd en ontbijtkoek. Maar ook andere houdbare levensmiddelen zijn altijd van harte welkom, evenals uw financiële bijdrage op de bankrekening van de wijkkas met banknummer NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. We hopen dat u ons  weer van harte wilt ondersteunen met het verzamelen van artikelen voor mensen voor wie het niet gemakkelijk is om voldoende dagelijkse benodigdheden te krijgen. U kunt de artikelen inleveren op de openingstijden van onze kerk, die u elders in deze zondagsbrief kunt vinden. De bakken in de hal staan hiervoor klaar.

Opbrengst Veertigdagenproject Moldavië
Vanaf half februari tot en met Eerste Paasdag liep ons Moldavië-project. Via de collectezak, het offerblok in de hal, de Donkey Mobile app of een storting via de bank hebt u met zijn allen het mooie bedrag van EURO 1552,55 opgebracht. Daarmee zijn we heel blij. De jongeren en ouderen in Moldavië worden – via Kerk in Actie - met uw giften geholpen om wat meer licht en perspectief in het leven te krijgen. Nogmaals heel hartelijk bedankt!
De diaconie

Collecteopbrengsten
*periode 13-14:
9 - 22 maart. 2024                                Totaal € 443,00 stortingen per bank
Coll. 1: diaconie:                                   €  199,50
Coll. 2: wijk:                                          €  126,75
Coll. 3: toekomst van de kerk                €  116,75
Hartelijk dank voor uw goede giften.
Leonard van Geldorp, penningmeester
Hans van Rossum, administrateur; tel. 06-15531153. email: hrossum@gmail.com
Banknummer wijkkas: NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht.
Geeft u even aan voor welk doel uw bijdrage bestemd is.

Eindexamenactie 2024
Het Centraal Schriftelijk Eindexamen is voor scholieren van het Voortgezet Onderwijs de afsluiting van hun schooltijd. In de week voorafgaande aan de bekendmaking van de uitslag bieden wij de jongeren van onze wijkgemeente die eindexamen hebben gedaan een attentie aan. Een blijk van betrokkenheid vanuit de kerk naar onze jongeren. Indien u namen kent van jongeren uit onze wijkgemeente die in mei/juni 2024 Eindexamen VMBO/MAVO/HAVO of VWO  doen, geeft u dan de naam en het adres van de jongere door aan het Jeugdteam bij voorkeur per email: Jeugdteam@ontmoetingskerk-dordrecht.nl of telefonisch 06-22019034 (Brigitte Plaisier).

KookHuis
A.s. woensdag 17 april is er weer een KookHuis. U kunt zich vandaag nog aanmelden via de intekenlijst, telefonisch (6170490) of e-mail (mkruijswijk@kpnmail.nl).
Het kookteam kijkt uit naar uw komst.