zondag 23 september 2018

Locatie:
 Ontmoetingskerk

STARTZONDAG
Het weekend van 22 en 23 september is de start van een nieuw kerkelijk seizoen. Een weekend van verschillende activiteiten, zoals de barbecue op zaterdag en de kerkdienst op zondag 23 september. Het kampvuur voor de Church Chill Club, wordt gehouden op vrijdag 28 september. Op zondag 23 september is er een ‘gewone’ kerkdienst, maar op het moment van de preek, zijn er verschillende activiteiten, waarvan je er één kunt kiezen. Het jaarthema van de PKN is ’een goed gesprek’. We sluiten daar bij deze startzondag op aan. Ook na de dienst kun je een goed gesprek in praktijk brengen. Koffie en koek helpen dan een beetje mee.

Voor wie: Voor jong en oud! Voor kinderen tot 12 jaar is er een aparte activiteit rondom het thema. Vanaf 12 jaar kan ieder iets kiezen wat bij hem/haar past.
Wanneer: De activiteiten zijn op het moment dat anders de preek gehouden zou worden.
Hoe lang: De activiteit duurt ongeveer zolang als een preek.
Waar: Op het kaartje staat waar de activiteit plaats vindt. Alle ruimtes in de kerk worden gebruikt.
Wat:  Je kunt één activiteit kiezen. Je kunt kiezen uit de volgende werkvormen:

• Speeddaten: In tweetallen met elkaar kennis maken a.d.h.v. een tweetal vragen. Na een aantal minuten wordt er gewisseld, zodat je met een ander in gesprek gaat.
  • Kaarten op tafel: Er zijn kaartjes met foto’s. Er wordt een vraag gesteld en je mag die beantwoorden door het pakken van een fotokaart die het best past bij je antwoord. Zo komen we met elkaar in gesprek.
  • Woorden van geloof: Je krijgt 4 kaarten met daarop woorden van geloof. D.m.v. ruilen probeer je 4 kaarten te krijgen die het beste weergeven wat geloof voor jou betekent.
  • Vergelijk een lied: Enkele liederen worden met elkaar vergeleken en je bespreekt met elkaar waarom het ene lied je meer aanspreekt dan het andere.
  • Emmaüswandeling: Twee aan twee een wandeling maken in de omgeving van de kerk. Tijdens de wandeling in gesprek gaan over een meegekregen vraag.
  • Woord en beeld: naar een preek luisteren, en kijken naar de beelden die getoond worden.
  • Kinderactiviteit rondom het thema.
Wanneer kiezen: Voor aanvang van de dienst. Je kiest daarvoor bij de ingang van de kerk een kaartje. Wees op tijd, want bij verschillende onderdelen is maar een beperkt aantal deelnemers mogelijk.