woensdag 9 maart 2022

10:00  - 12:00
Locatie:
 Slangenburg 3

Open Huis Ontmoetingskerk 9 maart met Jacques van der Neut over prachtige natuur in Zuid Spanje en Portugal.

In Het Open Huis van 9 maart zal Jacques van der Neut een presentatie geven over het volgende onderwerp.
Van de dynamische Rio Formosa naar de imposante kurkeiken in Extremadura.
In het zuiden van de Algarve, ligt een 60 kilometer lange gordel van eilanden en schiereilanden, met daarachter ondiepe lagunes. In 1987 werd dit internationaal erkende wetland uitgeroepen tot natuurpark. Een bijzonder gebied voor de vogelliefhebbers en ook de flora is schitterend.  Geleidelijk vervolgen we de tocht naar de omgeving van Toledo en de Extremadura in Spanje met de vele vale gieren en monniksgieren. Natuurlijk slaan we de overal broedende ooievaars niet over. In de Cota doñana ligt Veta La Palma, een extreem rijk vogelgebied en we eindigen bij het eiland Fuerteventura, waar we op zoek gaan naar de kaagtrap.

Iedereen is weer van harte welkom in Het Open Huis in de Ontmoetingskerk, Slangenburg 3 in Sterrenburg.
Er is inloop vanaf 9.45uur en de presentatie begint om 10.15 uur.
Men wordt gastvrij ontvangen met koffie of thee en er is gelegenheid tot het maken van nieuwe contacten en voor een gezellig gesprek.
De bussen van lijn 5 en 7 stoppen voor de ingang van de kerk, halte Lunenburgplein.