woensdag 13 oktober 2021

Locatie:
 Slangenburg 3

‘Suiker, Drank en Slaven.’ In Open Huis Ontmoetingskerk

Loe Baan verzorgt woensdag 13 oktober de lezing in Het Open Huis in de Ontmoetingskerk, Slangenburg 3 in Sterrenburg(naast de kleine Jumbo).

De titel luidt: ‘ Suiker, Drank en Slaven’ en gaat over het nog steeds actuele onderwerp slavernij.

In deze presentatie neemt Loe Baan ons mee aan de hand van foto’s van zijn reizen en ander beeldmateriaal, naar de tijd van de slavernij van het Joodse volk en hun vlucht uit Egypte en wat de Bijbel zegt over slavernij, het aandeel van de VOC en hun driehoeks handel tussen Europa, Afrika en Amerika en de slavenplantages in Suriname, met name de Joodse plantages, en de Marrons, de gevluchte slaven van de plantages in Suriname.

Iedereen is welkom vanaf 10.00 uur voor een kopje koffie of thee met wat lekkers. Er is gelegenheid voor ontmoeting ,de presentatie begint om 10.30 uur en het programma is tegen 1200 uur afgelopen. Er is ook een pauze. De bussen van lijn 5 en 7 stoppen voor de ingang van de kerk , halte Lunenburgplein