Open huis

Open Huis
Het complete programma van het Open Huis vindt u  HIER

Aandacht voor de Van Strij tentoonstelling in Het Open Huis Ontmoetingskerk 10 april.

Op woensdag 10 april is er weer een Open Huis ochtend in de Ontmoetingskerk, Slangenburg 3 in de wijk Sterrenburg.
Deze morgen zal Sander Paarlberg, conservator van Het Dorechts Museum, een lezing geven over de tentoonstelling ‘de Gebroeders Van Strij – van schets tot schilderij’, die vanaf februari in het museum is te zien. Met deze tentoonstelling over de Dordtse schilders Abraham en Jacob van Strij viert het museum het 250-jarige bestaan van Pictura, de oudste kunstenaarsvereniging van Nederland.

De tentoonstelling laat het belang van de gebroeders Van Strij voor Pictura en het Dordtse culturele leven zien. In 1774 richtte Abraham met drie vrienden 'Teekengenootschap Pictura' op en ook Jacob was lid van het eerste uur. De leden oefenden samen, vooral in het tekenen naar model. Daarnaast hielden ze ‘kunstbeschouwingen’ om samen kunst te bekijken en te bespreken rond een tafel.

Iedereen is van harte welkom om deze lezing bij te wonen.
Er is inloop vanaf 9.45 uur, de lezing begint om 10.15 uur en er is een pauze.
De toegang is gratis, een kleine bijdrage is welkom.
De bussen van lijn 5 en 7 stoppen voor de ingang van de kerk, halte Lunenburgplein.
 .