Zondagsbrief 21 april 2024

Ouderlingen Marco Molendijk en Idelette Reehorst
Diaken Ellen van Schouten
Kinderdienst  Tineke van der Leer
Tienerdienst er is geen tienerdienst
Inzameling 1.Mercy Ships
2.Wijkkerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar mevr. Roth. Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectedoelen zondag 21 april 2024

1e collecte: Mercy Ships
Mercy Ships is een internationale medische hulporganisatie die sinds 1978 kansarme mensen - ongeacht leeftijd, ras, geslacht of religie - in de allerarmste ontwikkelingslanden voorziet van gratis medische zorg en ontwikkelingsprojecten. Inmiddels zijn zo’n 2,7 miljoen mensen geholpen.  Dit doet Mercy Ships met behulp van twee ziekenhuisschepen: de Africa Mercy en de The Global Mercy.
Aan boord zetten chirurgen, artsen en verpleegkundigen zich belangeloos in voor operaties ter correctie van gespleten lippen, tumoren, oogkwalen, fistels, liesbreuken en ernstig vergroeide benen bij kinderen. In Afrika zijn operaties voor tal van patiënten niet vanzelfsprekend. Zij lopen soms jaren met een gezichtstumor, met staar, of met brandwonden.
Samen met de medici werken aan boord honderden gemotiveerde professionals, zonder één cent te ontvangen, aan een fantastische uitdaging: mensen die afgeschreven waren krijgen zo een betere gezondheid en nieuwe hoop en kansen in de maatschappij.
Aan de wal wordt medische hulp gecombineerd met training en onderwijs in gezondheidszorg en landbouw. Deze werkwijze zorgt ervoor dat de impact doorgaat, lang nadat de schepen  zijn weggevaren. Mercy Ships brengt hoop en genezing door medische hulp en ontwikkelingswerk te brengen aan de allerarmsten.

2e collecte: Wijkkerk
Deze collecte is bestemd voor  het in stand houden van de gebouwen binnen uw wijk, die onder de verantwoordelijkheid van de kerk vallen, zoals kerk en pastorie. Dat kan variëren van schilderwerk en inrichting tot reservering voor groot onderhoud. De kerkrentmeesters en de wijkkerkenraad kunnen dit zelf nader invullen en de wijk informeren over de concrete bestemming.

3e collecte – Toekomst van de Kerk
Deze collecte is na de vrijwillige bijdrage, de belangrijkste bron van inkomsten voor het College van kerkrentmeesters en onmisbaar voor het functioneren van de kerk. Met uw financiële steun kunnen we activiteiten blijven uitvoeren en op weg gaan naar de toekomst. Het gaat immers ook om de kerk van onze kinderen.

Voedselbank –
In de maand april is er bij de Voedselbank behoefte aan ontbijtgranen, beschuit, knäckebröd en ontbijtkoek. Maar ook andere houdbare levensmiddelen zijn altijd van harte welkom, evenals uw financiële bijdrage op de bankrekening van de wijkkas met banknummer NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. U kunt de artikelen inleveren op de openingstijden van onze kerk, die u elders in deze zondagsbrief kunt vinden. De bakken in de hal staan hiervoor klaar.
De diaconie

Open Huis –
Lezing over Jacoba van Beieren in Ontmoetingskerk 24 april.
Woensdag 24 april geeft literatuurkenner, schrijver en stadgenoot Kees Voorbij in Het Open Huis in de Ontmoetingskerk een bijzondere lezing over Jacoba van Beieren en haar relatie met Dordrecht.
Iedereen is deze morgen vanaf 9.45 uur weer van harte welkom.
Er wordt koffie en thee geschonken en er is gelegenheid voor een gezellig gesprek en het maken van nieuwe contacten. De lezing begint om 10.15 uur.

Spelmiddag –
Woensdag 1 mei is er een spelletjesmiddag voor jong en oud.
Iedereen is welkom in de Ontmoetingskerk van 13.30 tot 16.00 uur.
Je mag je eigen (bord)spel meenemen. Ook is er mogelijkheid voor sjoelen, tafelvoetbal of tafeltennis.
Kom je/ u ook?
Ali Mensen

Vacatures in de kerkenraad –
Komend seizoen ontstaan er drie vacatures voor ambtsdragers in de kerkenraad: twee pastorale ouderlingen en een ouderling met bijzondere opdracht (voorzitter Werkgroep Eredienst). De kerkenraad werkt hard om deze vacatures vervuld te krijgen. Er hebben in de kerkenraadsvergadering diverse namen geklonken van gemeenteleden die de komende tijd benaderd zullen worden met de vraag ambtsdrager te willen worden. We roepen de gemeente van harte op om ook namen te noemen van gemeenteleden die u geschikt acht voor bovenstaande ambten. Namen kunt u doorgeven aan de scriba. Mocht je voor jezelf de afweging gemaakt hebben dat je graag ambtsdrager zou willen worden, schroom niet en meld je bij de scriba. (scriba@ontmoetingskerk-dordrecht.nl).
Namens de kerkenraad, Marco Molendijk, scriba.

Eindexamenactie 2024 –
Het Centraal Schriftelijk Eindexamen is voor scholieren van het Voortgezet Onderwijs de afsluiting van hun schooltijd. In de week voorafgaande aan de bekendmaking van de uitslag bieden wij de jongeren van onze wijkgemeente die eindexamen hebben gedaan een attentie aan. Een blijk van betrokkenheid vanuit de kerk naar onze jongeren. Indien u namen kent van jongeren uit onze wijkgemeente die in mei/juni 2024 Eindexamen VMBO/MAVO/HAVO of VWO doen, geeft u dan de naam en het adres van de jongere door aan het Jeugdteam bij voorkeur per email: jeugdteam@ontmoetingskerk-dordrecht.nl of telefonisch 06-22019034 (Brigitte Plaisier).