Zondagsbrief 7 april 2024

Kinderdienst  Emily Warmels
Inzameling 1.Wycliffe bijbelvertalers
2.Wijkkas

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Dhr. en Mevr. Izendoorn. Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Zondag 7 april 2024- collecteomschrijvingen

1e collecte: Wycliffe bijbelvertalers
Het doel van Wycliffe is dat ieder mens op deze wereld toegang krijgt tot de Bijbel in zijn eigen taal. Wereldwijd is er nog bijbelvertaalwerk nodig voor miljoenen mensen die samen ruim 1.600 talen spreken. Deze mensen hebben op dit moment nog geen toegang tot Gods Woord in een taal die ze het best begrijpen. Wycliffe vertaalt de Bijbel omdat de Bijbel mensen naar Jezus Christus leidt. Als mensen de Bijbel ontvangen in hun eigen taal veranderen levens vaak op een bijzondere manier.

2e collecte: Wijkkas
Uit de wijkkas worden de meest directe wijkgebonden uitgaven verstrekt. Hierbij kunt u denken aan de kosten van de wijkbrief/zondagsbrief, bloemen in de kerk en vergaderkosten. Maar ook diverse groepen zoals jeugdwerk en ouderenwerk kunnen een bijdrage vanuit de wijkkas ontvangen. Kortom een veelzijdig doel met directe raakvlakken met de gevers.

3e collecte: Toekomst van de Kerk

Voedselbank
In de maand april is er bij de Voedselbank behoefte aan ontbijtgranen, beschuit, knäckebröd en ontbijtkoek. Maar ook andere houdbare levensmiddelen zijn altijd van harte welkom, evenals uw financiële bijdrage op de bankrekening van de wijkkas met banknummer NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. We hopen dat u ons  weer van harte wilt ondersteunen met het verzamelen van artikelen voor mensen voor wie het niet gemakkelijk is om voldoende dagelijkse benodigdheden te krijgen. U kunt de artikelen inleveren op de openingstijden van onze kerk, die u elders in deze zondagsbrief kunt vinden. De bakken in de hal staan hiervoor klaar. De diaconie

Aandacht voor de Van Strij tentoonstelling in Het Open Huis van 10 april
Deze morgen zal Sander Paarlberg, conservator van Het Dorechts Museum, een lezing geven over de tentoonstelling ‘de Gebroeders Van Strij – van schets tot schilderij’, die vanaf februari in het museum is te zien. Met deze tentoonstelling over de Dordtse schilders Abraham en Jacob van Strij viert het museum het 250-jarige bestaan van Pictura, de oudste kunstenaarsvereniging van Nederland. Iedereen is van harte welkom om deze lezing bij te wonen.
Er is inloop vanaf 9.45 uur, de lezing begint om 10.15 uur en er is een pauze.

De toegang is gratis, een kleine bijdrage is welkom.Herinnering high tea in de Ontmoetingskerk
U kunt zich nog tot aanstaande dinsdag 9 april opgeven voor deze gezellige middag.
We beginnen om 14.30 uur (kerk is open om 14.00 uur) en het duurt tot ongeveer 16.30 uur.
Uw partner, vriend of vriendin is natuurlijk ook van harte welkom.
Bij de uitgang wordt een vrijwillige bijdrage voor de onkosten gevraagd.
Aanmelden kan bij:
· Marja Kruijswijk, tel. 6170490
· Marike Hofman, tel. 6176838
Namens de protestantse contactdienst, Hanneke Versteeg

Namens de protestantse contactdienst, Hanneke VersteegKookHuis
Kijkt u ook uit naar het volgende KookHuis? U kunt zich t/m zondag 14 april aanmelden voor het KookHuis, dat plaatsvindt op woensdag 17 april a.s. De intekenlijst ligt in de hal van de kerk. Telefonisch aanmelden (6170490) of via e-mail (mkruijswijk@kpnmail.nl) is ook mogelijk. De prijs bedraagt € 8,50 p.p. inclusief een drankje en een kopje koffie of thee.
Het kookteam kijkt uit naar uw komst.