Zondagsbrief 31 maart 2024

Kerkdienst  zondag 31 maart 2024, aanvang 10:00 uur

De liturgie van deze Paasdienst vindt u hier.
De liturgie van de vespers vindt u hier.
De liturgie van de Paaswake vindt u hier.
De liturgie van de Witte Donderdag vindt u hier.
De liturgie van de Goede Vrijdag vindt u hier.

Voorganger ds. D.H.J. Steenks; Wijkpredikant Sterrenburg; Dordrecht
Organist Myong-hee Chon m.m.v. Peter de Bruin, trompet
Lector Corinne Steenks
Koster Leo Simpelaar
Ouderlingen Nicolette Polhuijs en Corien Simpelaar
Diaken Ine Geurtsen
Kinderdienst  Janneke Rijkeboer
Inzameling 1.Veertigdagenproject Moldavië
2.Wijkkerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Mevr. Anneke van der Net.
Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectedoelen:
1e collecte : Veertigdagenproject Moldavië (Witte Donderdag en Paaszondag)
Het slot van  ons veertigdagenproject. Moldavië is een karig land in Zuid-Oost-Europa, grenzend aan Oekraine. Kerk in Actie ondersteunt met lokale partners de kwetsbare gemeenschappen, waarvan de middengeneratie vaak noodgedwongen langdurig in het buitenland werkt. Ouderen en kinderen zijn achtergebleven. De plaatselijke kerken doen hun best om eenzaamheid te verdrijven, zorg en maaltijden te bieden, en weer aandacht en perspectief te geven. Helpt u nog een keer mee? Het offerblok staat nog in de hal, en u kunt op Witte Donderdag en op Paaszondag ook via de collectezak, en opnieuw via de kerkapp geven!

2e collecte – Wijkkerk (alleen Paaszondag)
Deze collecte is bestemd voor  het in stand houden van de gebouwen binnen uw wijk, die onder de verantwoordelijkheid van de kerk vallen. Dat kan variëren van schilderwerk en inrichting tot reservering voor groot onderhoud. De kerkrentmeesters en de wijkkerkerraad kunnen dit zelf nader invullen en de wijk informeren over de concrete bestemming.

3e collecte – Toekomst van de Kerk (alleen Paaszondag)
Deze collecte is na de vrijwillige bijdrage, de belangrijkste bron van inkomsten voor het college van Kerkrentmeesters en onmisbaar voor het functioneren van de kerk. Met uw financiële steun kunnen we activiteiten blijven uitvoeren en op weg gaan naar de toekomst.

Opbrengst collecte week – *periode 11-12:
9 - 22 maart 2024                     Totaal €  871,00 stortingen
Coll. 1: diaconie:                       €  374,00
Coll. 2: wijk:                              €  451,00
Coll. 3: toekomst van de kerk    €    46,00
Hartelijk dank voor uw goede giften.
Leonard van Geldorp, penningmeester
Hans van Rossum, administrateur; tel. 06-15531153.* hrossum@gmail.com
Banknummer wijkkas: NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht. Geeft u even aan voor welk doel uw bijdrage bestemd is.

Voedselbank – In april is er bij de voedselbank behoefte aan ontbijtgranen, beschuit, knäckebröd en ontbijtkoek.Ook andere houdbare levensmiddelen zijn altijd van harte welkom, evenals uw financiële bijdrage op de bankrekening van de wijkkas met banknummer NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. We hopen dat u ons  weer van harte wilt ondersteunen met het verzamelen van artikelen voor mensen voor wie het niet gemakkelijk is om voldoende dagelijkse benodigdheden te krijgen. U kunt de artikelen inleveren op de openingstijden van onze kerk, die u elders in dit blad kunt vinden. De bakken in de hal staan hiervoor klaar.
De diaconie

Symbolische schikking  - Paasmorgen Bij de lezing: Johannes 20:1-18
Ook op Paasmorgen sluit de lezing aan bij het project van Kind op Zondag  Wat goed dat jij er bent. Tijdens de veertigdagentijd vierden wij de nabijheid van God en van andere mensen in ons bestaan. In de verhalen die aan bod kwamen ontdekten wij wat het betekent om er niet alleen voor te staan. Pasen verkondigt dat Gods licht sterker is dan de duisternis. Een nieuw begin, een nieuwe lente!

De tekst op het kaartje bij deze schikking luidt: Wat goed dat jij er bent!

Wijkbrief Paasnummer
Het paasnummer van de wijkbrief is al weer verdeeld. De digitale versie kan gedownload worden van de website van de kerk en is ook in de ontmoetingskerk-app beschikbaar. De redactie zoekt nog een fotograaf. Ook willen we een nieuwe naam voor de Wijkbrief. Wil je meer info over de rol als fotograaf, stuur een email naar: wijkbrief@ontmoetingskerk-dordrecht.nl.; voor de nieuwe naam gebruik graag de link in de wijkbrief.
Met groet namens de redactie, Erik  Vingerling

Gezellige middag met eenvoudige high tea in de Ontmoetingskerk
De protestantse contactdienst nodigt oudere gemeenteleden daarvoor uit op dinsdagmiddag  16 april. We beginnen om 14.30 uur (kerk is open om 14.00 uur) en het duurt tot ongeveer 16.30 uur. Uw partner, vriend of vriendin is natuurlijk ook van harte welkom. Bij de uitgang wordt een vrijwillige bijdrage voor de onkosten gevraagd. In verband met de organisatie is vooraf opgeven wel nodig.
Tot 9 april kunt u zich aanmelden bij:
•           Marja Kruijswijk, tel. 6170490
•           Marike Hofman, tel. 6176838