Zondagsbrief 4 februari 2024

Inzameling 1. KIA Werelddiaconaat Bangladesh en klimaat
2.Wijkkas
3.Toekomst van de Kerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar meneer en mevrouw Herrebout, Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectedoelen:
1e collecte: KIA Werelddiaconaat Bangladesh en klimaat
Wij denken zelf deze dagen aan de watersnoodramp van 1953. In de huidige tijd lijdt Bangladesh zwaar onder klimaatverandering. Het land kampt steeds vaker met cyclonen en overstromingen, regen valt onregelmatiger en de stijgende zeespiegel zorgt voor verzilting van landbouwgrond. Boeren hebben grote moeite om te overleven. Kerk in Actie helpt boerengezinnen om zich aan te passen aan klimaatverandering zodat ze hun oogst en inkomen veilig kunnen stellen. Zo leren zij bijvoorbeeld om gewassen op een bamboe geraamte boven de grond te verbouwen, zodat ze bij overstromingen niet wegrotten. Ook leren dorpsgemeenschappen met waarschuwingssystemen en evacuatieplannen voorbereid te zijn op rampen.

2e collecte: Wijkkas
De wijkkas is een kas waaruit allerlei wijkspecifieke kosten van onze gemeente moeten worden betaald. Het zijn hoofdzakelijk kleine uitgaven, zoals voor koffiedrinken na de dienst, het maken van liturgieën, abonnementen op kerkelijke periodieken, kosten scribaat etc. Ook betreft het kosten in het kader van gemeenteavonden, kindernevendienst, vergaderingen van de wijkkerkenraad, kosten voor onder verantwoordelijkheid van de wijkkerkenraad te houden speciale erediensten en andere activiteiten.

3e collecte: Toekomst van de Kerk
Deze collecte is na de vrijwillige bijdrage de belangrijkste bron van inkomsten voor het college van Kerkrentmeesters en onmisbaar voor het functioneren van de kerk. Met uw financiële steun kunnen we activiteiten blijven uitvoeren en op weg gaan naar de toekomst.

Opbrengst collecte week – *periode 3 - 4: 30 dec. - 12 jan. 2024
Totaal €  787,50 stortingen en Ontmoetingskerk app
Coll. 1: Diaconie:                      €  346,00
Coll. 2: Wijk:                             €  253,00
Coll. 3: Toekomst van de kerk   €  188,50
Hartelijk dank voor uw mooie giften.
Leonard van Geldorp, penningmeester
Hans van Rossum, administrateur; tel. 06-15531153. email: hrossum@gmail.com
Banknummer wijkkas: NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht. Geeft u even aan voor welk doel uw bijdrage bestemd is.

Voedselbank – In februari vraagt de voedselbank soep in blik, pak of zak, vermicelli en soepstengels. Maar ook andere houdbare levensmiddelen zijn altijd van harte welkom, evenals uw financiële bijdrage op de bankrekening van de wijkkas met banknummer NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. We hopen dat u ons weer van harte wilt ondersteunen met het verzamelen van artikelen voor mensen die problemen hebben om rond te komen. U kunt de artikelen brengen tijdens de openingsuren van de kerk. Zie elders in deze zondagsbrief.
De diaconie

Vertrouwenspersonen In het kader van Veilige Kerk heeft de Algemene Kerkenraad van de PGDD op woensdag 31 januari 5 mensen (vanuit iedere wijk één) benoemd tot vertrouwenspersoon. Vanuit de Ontmoetingskerk ben ik benoemd. De vertrouwenspersonen zijn opgeleid voor deze taak. Als u of iemand uit uw omgeving zich om wat voor reden dan ook niet veilig voelt, geïntimideerd wordt of als er sprake is van ander grensoverschrijdend gedrag in onze kerkelijke gemeente, kunt u met mij, of met een van de andere vertrouwenspersonen contact opnemen. Dat kan via de email: Vertrouwenspersoon@ontmoetingskerk-dordrecht.nl of telefonisch: 06-32037384. In de eerstvolgende Wijkbrief zal ik er iets meer over vertellen.
Marjolein Attasio-Bozuwa

Sobere maaltijd en vesper op Aswoensdag Als start van de 40 dagen tijd, op woensdag 14 februari, Aswoensdag, zal om 18.00 uur een sobere maaltijd worden gehouden. Hiervoor kunt u zich opgeven op de lijst die op de plank, na binnenkomst links in de hal, ligt. Aansluitend aan deze maaltijd, om 19.00 uur zal er een vespersviering zijn in de kerk. Iedereen is van harte welkom.

Actie Kerkbalans Heeft u nog geen gelegenheid gehad om uw bijdrage kerkbalans 2024 door te geven, wilt u dit dan alstublieft op korte termijn doen?
Hartelijk dank daarvoor.
Martin Huijer en Hans van Rossum

Diaconaal Aandacht Centrum Ook zondag 4 februari is er nog gelegenheid om koffie, thee, suiker en koffiemelk in te leveren voor het DAC.
De diaconie

17 februari: lunch met pannenkoeken Opbrengst voor ons wijkdoel "Makunda Christian Hospital"

Organist – pianist kerkdienst Sterrenlanden – Paasdienst 31 maart Elke 1e en 3e zondag van de maand en op kerkelijke hoogtijdagen (Pasen, Kerst) worden er oecumenische kerkdiensten gehouden in de Hofzaal van de Sterrenlanden; het aantal bezoekers varieert tussen 20 en 25. De dienst begint om 11.15 uur. De liederen worden gekozen uit het Liedboek voor de Kerken; indien mogelijk die liederen die ook in het RK liedboek ‘Gezangen voor de liturgie’ staan. Voor de kerkdienst van 31 maart (Pasen) is nog geen organist of pianist beschikbaar. Wie wil (en kan) in die dienst de samenzang begeleiden of wie weet iemand dat dat kan en wil. Voor meer informatie, bel me (06 11406314) of spreek me aan.
Klaas van der Knijff

Hallo tieners! Zondag 11 februari is het weer tijd voor CCC op zondag! Het thema is deze keer: ‘Ik laat je nooit alleen!’. Het begint meteen om 10:00 uur, boven in de Tienerzone (zaal C) Je kunt je aanmelden in de tienerapp of via onze eigen groep in de Ontmoetingskerkapp.
Tot dan!