Zondagsbrief 28 januari 2024

Kinderdienst  Flore Steenks
Tienerdienst Corinne Steenks
Inzameling St. Diakonaal Aandachtscentrum Dordrecht

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Dhr Jan Doornik. Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectedoel: 1 collecte in verband met de viering van de Maaltijd van de Heer: St. Diakonaal Aandachtscentrum Dordrecht
Midden in het centrum van Dordrecht is een inloophuis(kamer) waar bezoekers die behoefte hebben aan rust, aandacht, troost of een goed gesprek van harte welkom zijn voor een kop koffie/thee.
Op een aantal middagen van 13.30u tot 16.00u en op zaterdag van 11u tot 13u  is het Diakonaal Aandachtscentrum open. U kunt gewoon langskomen, ook voor het lezen van de krant. Ook iets op de computer regelen is mogelijk. Verder wordt er in kleine groepen ook taalles gegeven. Soms worden er ook andere activiteiten georganiseerd, zoals een pannenkoekenmiddag, babbelbroodje, warme maaltijd of een soepzondag.
Het Aandachtscentrum krijgt geen subsidie, draait met een aantal enthousiaste vrijwilligers, en is volledig afhankelijk van giften. Daarom is de opbrengst van de collecte van vandaag voor DAC.
Elders op de zondagsbrief leest u ook over de speciale verzamelactie deze zondag.

Afwezigheid Koster – Vanaf maandag 22 januari t/m zaterdag 3 februari ben ik afwezig omdat ik dan met een transport met hulpgoederen naar Albanië ben. In deze periode neemt dhr Hans van Rossum voor mij waar. Voor dringende zaken kunt u naar de kerk bellen, de telefoon is doorgeschakeld naar zijn nummer.
Koster Leo Simpelaar.

Voedselbank - In januari vraagt de voedselbank gedroogde peulvruchten en groenten/peulvruchten in blik of zak. In februari zamelen we soep in blik, pak of zak (geen varkensvlees a.u.b.), vermicelli en soepstengels in. Maar ook andere houdbare levensmiddelen zijn altijd van harte welkom, evenals uw financiële bijdrage op de bankrekening van de wijkkas met banknummer NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. De diaconie

Speciale inzamelactie voor DAC– We willen voor het DAC graag koffie, thee, suiker en koffiemelk inzamelen. Helpt u mee? U kunt u gaven doneren in het offerblok.                                                                           De diaconie

Noteer deze datums: - Wilt u deze data alvast noteren?
Zat: 10 februari: voorafgaand aan de vesper een sobere maaltijd.
Zat. 17 februari: lunch met pannenkoeken. De opbrengst is voor ons wijkdoel "Makunda Christian Hospital"

Huispaaskaarsen - Ook dit jaar is het weer mogelijk om via de koster een huispaaskaars te bestellen. Tijdens de dagelijkse openstelling en op de zondagen kunt u de bestellijst vinden in de ontmoetingsruimte. Zodra dat de bestelde kaarsen gearriveerd zijn ontvang u van mij een bericht per telefoon of e-mail met het verschuldigd bedrag. De bestellijst blijft tot en met zondag 18 februari liggen in de ontmoetingsruimte.
Koster Leo Simpelaar

HOTSPOT - Zaterdagavond 3 februari a.s. is er HOTSPOT GAME-NIGHT. Bordspellen, kaartspellen, sjoelen het kan allemaal! Dus trek je favoriete spel uit de kast en neem het mee! De kerk is open vanaf 19 uur en is pas afgelopen als we naar huis gaan! Wij zorgen voor het drinken en we zouden het leuk vinden als jullie, HOTSPOTTERS, iets lekkers voor deze avond zouden meenemen voor ca 8 personen. Zelfgemaakt of zelf gekocht, wat jij wilt.
Geef je dan snel op via de link in de kerk-app. Opgeven kan t/m 1 februari.
Deelname kost max. €3,50 p.p. en zullen we per Tikkie met jou/jullie verrekenen na de GAME-NIGHT.
Namens het Jeugdteam.

Bij e-mail wijziging voor de digitale zondagsbrief, graag zelf afmelden en vervolgens opnieuw aanmelden met het nieuwe e-mailadres op https://www.ontmoetingskerk-dordrecht.nl/zondagsbrief