Zondagsbrief 21 januari 2024

Inzameling 1. Stichting Hoop voor Albanië
2. Jeugd PKN
3. Toekomst van de Kerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Dhr. en Mevr. Munning.   Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectes zondag 21 januari 2024:
1e collecte – Stichting Hoop voor Albanië
Hoop voor Albanië (HvA) is sinds 1991 betrokken bij de hulpverlening en armoedebestrijding in Albanië. De stichting werkt vanuit een christelijke levensvisie en draagt dat ook uit in haar werk. Hoop voor Albanië zet zich in voor de Albanese bevolking aan de rand van de samenleving. Dat gebeurt met verschillende projecten, zoals het bouwen of verbouwen van huizen, het ondersteunen van de plaatselijke kerken,  en het voorzien van de bewoners van voedselpakketten. Een van de projecten van deze stichting is HvA-transport, waar onze eigen koster Leo Simpelaar ook een aantal keer per jaar (zoals nu vanaf eind januari) zijn medewerking aan geeft door met een volgeladen truck naar Albanië te rijden.

2e collecte- Jeugd PKN
De kerk heeft uit het Oude en Nieuwe Testament geleerd hoe belangrijk de jeugd is voor haar, of liever, Gods toekomst. We investeren in een goede geloofsvorming en catechese. Daarnaast wordt, vanuit de landelijke PKN, telkens zo actueel mogelijk, een breed assortiment aangeboden van digitaal en schriftelijk werkmateriaal, cursussen, trainingen, allerlei activiteitenprogramma’s (denk bijvoorbeeld ook aan de jaarlijkse Paaschallenge en Sirkelslag) en persoonlijk advies. Help de kerk met uw bijdrage om dit belangrijke werk zo goed mogelijk voort te zetten.

3e collecte- Toekomst van de Kerk
Deze collecte is na de vrijwillige bijdrage de belangrijkste bron van inkomsten voor het college van Kerkrentmeesters en onmisbaar voor het functioneren van de kerk. Met uw financiële steun kunnen we activiteiten blijven uitvoeren en op weg gaan naar de toekomst.

Opbrengst collecten periode 1 - 2
30 dec. - 12 jan. 2024 Totaal € 1.209,50 stortingen en Ontmoetingskerk app
Coll. 1: diaconie: € 848,50
Coll. 2: wijk: € 204,50
Coll. 3: toekomst van de kerk € 156,50
Hartelijk dank voor uw goede gaven.
Leonard van Geldorp, penningmeester Hans van Rossum, administrateur; tel. 06-15531153. email: hrossum@gmail.com. Banknummer wijkkas: NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht.
Geeft u even aan voor welk doel uw bijdrage bestemd is.

Voedselbank - In januari vraagt de voedselbank gedroogde peulvruchten en groenten/peulvruchten in blik of zak. Maar ook andere houdbare levensmiddelen zijn altijd van harte welkom, evenals uw financiële bijdrage op de bankrekening van de wijkkas met banknummer NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. We hopen dat u ons weer van harte wilt ondersteunen met het verzamelen van artikelen voor mensen die problemen hebben om rond te komen. U kunt de artikelen brengen tijdens de openingsuren van de kerk. Zie elders in deze zondagsbrief. De diaconie

Actie Kerkbalans 2024 - In de periode 13 - 17 januari vindt weer de jaarlijkse actie Kerkbalans plaats. Door uw bijdrage kan onze wijkgemeente blijven functioneren en dat is niet alleen goed en fijn maar ook heel waardevol.
Ontvangt u thuis de envelop met het formulier, vult u dit dan gelijk in zodat hij klaar staat als de vrijwilliger weer langs komt om hem op te halen.
Krijgt u het formulier per mail, vult u het dan a.u.b. ook gelijk in, dan kan het niet vergeten worden? Niet ontvangen, kijk eerst even in uw spambox.
Ook daar niet? laat het dan weten. Om alle kosten te kunnen betalen dit nieuwe jaar is een bedrag van € 155.000 begroot.  U heeft ons nog nooit teleurgesteld, we hebben er dan ook dit nieuwe jaar weer alle vertrouwen in. We doen het immers met en voor elkaar.
Hartelijke groeten Hans van Rossum, mede namens Martin Huijer

Huispaaskaarsen - Ook dit jaar is het weer mogelijk om via de koster een huispaaskaars te bestellen. Tijdens de dagelijkse openstelling en op de zondagen kunt u de bestellijst vinden in de ontmoetingsruimte. Zodra dat de bestelde kaarsen gearriveerd zijn ontvang u van mij een bericht per telefoon of e-mail met het verschuldigd bedrag. De bestellijst blijft tot en met zondag 18 februari liggen in de ontmoetingsruimte. Koster Leo Simpelaar

Afwezigheid - Vanaf maandag 22 januari t/m zaterdag 3 februari ben ik afwezig omdat ik dan met een transport met hulpgoederen naar Albanië ben. In deze periode neemt dhr Hans van Rossum voor mij waar. Voor dringende zaken kunt u naar de kerk bellen, de telefoon is doorgeschakeld naar zijn nummer.
Koster Leo Simpelaar

‘Exodus Nederland’ in Open Huis Ontmoetingskerk 24 januari.
Concreet wordt door de kerken invulling gegeven aan de bijbelse oproep om aandacht te hebben voor de gevangenen door Geestelijke Verzorgers ( protestants en Rooms katholiek) die werkzaam zijn namens de kerken in de inrichtingen van Justitie; daarin vaak bijgestaan door zogenoemde ‘kerkvrijwilligers’
Vanuit het justitiepastoraat is ruim 40 jaar geleden het huidige ‘Exodus Nederland’ ontstaan, met als doel toekomstperspectief te bieden aan gedetineerden, ex-gedetineerden en hun (familie-)relaties.’
Op woensdag 24 januari a.s. zal de heer D. Coster, vrijwilliger/voorlichter van Exodus Nederland tijdens Het Open Huis in de Ontmoetingskerk nadere toelichting geven op het werk van Exodus en haar doelgroep. Tevens zal er voor nadere informatie een foldertafel zijn.
Inloop vanaf 9.45 uur, de presentatie begint om 10.15 uur en er is een pauze.