Zondagsbrief 14 januari 2024

Inzameling 1. Diaconale landelijke afdracht
2. Wijkkerk
3. Toekomst van de Kerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Mevr. Anneke van der Net,  Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectebestemmingen:
1e collecte- Diaconale landelijke afdracht
De diakenen krijgen vanuit het Protestants Dienstencentrum ondersteuning bij vragen van praktische, financiële en juridische aard. Een groot deel van de kosten van de werkzaamheden van de Protestantse Dienstenorganisatie wordt rechtstreeks betaald door de plaatselijke gemeenten, door een omslag over alle gemeenten. De diakenen vragen uw bijdrage aan deze collecte, zodat de diaconie aan de financiële verplichtingen kan voldoen.

2e collecte – Wijkkerk
Deze collecte is bestemd voor het in stand houden van de gebouwen binnen uw wijk, die onder de verantwoordelijkheid van de kerk vallen, zoals kerk en pastorie. Dat kan variëren van schilderwerk en inrichting tot reservering voor groot onderhoud. De kerkrentmeesters en de wijkkerkenraad kunnen dit zelf nader invullen en de wijk informeren over de concrete bestemming.

3e collecte – Toekomst van de Kerk
Deze collecte is na de vrijwillige bijdrage de belangrijkste bron van inkomsten voor het college van kerkrentmeesters en onmisbaar voor het functioneren van de kerk. Het gaat immers ook om de Kerk van onze kinderen.

Voedselbank
In januari vraagt de voedselbank gedroogde peulvruchten en groenten/peulvruchten in blik of zak. Maar ook andere houdbare levensmiddelen zijn altijd van harte welkom, evenals uw financiële bijdrage op de bankrekening van de wijkkas met banknummer NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. We hopen dat u ons weer van harte wilt ondersteunen met het verzamelen van artikelen voor mensen die problemen hebben om rond te komen. U kunt de artikelen brengen tijdens de openingsuren van de kerk. Zie elders in deze zondagsbrief.
De diaconie

KookHuis
U kunt zich vandaag nog aanmelden voor het KookHuis van woensdag 17 januari. Dit is mogelijk via de intekenlijst in de hal van de kerk, telefonisch (6170490) of via e-mail: mkruijswijk@kpnmail.nl
Graag tot de 17e.
Het kookteam

Huispaaskaarsen
Ook dit jaar is het weer mogelijk om via de koster een huispaaskaars te bestellen. Vanaf zondag 21 januari 2024 kunt u in de ontmoetingsruimte een intekenlijst vinden met daarop de diverse kaarsen en afmetingen. Tijdens de dagelijkse openstelling en op de zondagen kunt u dan de bestelling opschrijven. Zodra de bestelde kaarsen gearriveerd zijn ontvangt u van mij een bericht per telefoon of
e-mail met het verschuldigde bedrag. De bestellijst blijft tot en met zondag 18 februari 2024 liggen in de ontmoetingsruimte.
Koster Leo Simpelaar