Zondagsbrief 7 januari 2024

Tienerdienst --
Inzameling 1. Samen Dordt- Broodnodig
2.Wijkkas

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar familie de Langen. Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectebestemmingen:
1e collecte – Samen Dordt- Broodnodig
Broodnodig bestaat uit een groep enthousiaste christenen die probeert contact te leggen met verslaafden en daklozen in Dordrecht door op vaste tijdstippen gratis eten te verstrekken. Het doel van dit contact is om een vertrouwensband op te bouwen waarbij deze mensen gestimuleerd en gemotiveerd worden aan hun (verslavings) problematiek te gaan werken, en hen op een praktische manier te laten ervaren hoe groot Gods liefde is. Broodnodig is echt broodnodig! Elke dinsdag van 18.30u tot 19.30u en elke zaterdag van 11.00u tot 12.30u wordt er soep en brood uitgedeeld aan dak- en thuislozen en anderen die een extraatje goed kunnen gebruiken in deze tijd. Vaak krijgen ze ook fruit en iets te drinken. Voor wie dat nodig hebben zijn er toiletartikelen beschikbaar. De uitgifte is bedoeld om de helpende hand uit te kunnen strekken naar hen die dit nodig hebben.

2e collecte: Wijkkas
De wijkkas is een kas waaruit allerlei wijkspecifieke kosten van onze gemeente worden betaald. Het zijn hoofdzakelijk kleine uitgaven, zoals voor koffiedrinken na de dienst, het maken van liturgieën, abonnementen op kerkelijke periodieken, kosten scribaat etc. Ook betreft het kosten in het kader van gemeenteavonden, kindernevendienst, vergaderingen van de wijkkerkenraad, kosten voor onder verantwoordelijkheid van de wijkkerkenraad te houden speciale erediensten en andere activiteiten.

3e collecte – Toekomst van de Kerk
Deze collecte is na de vrijwillige bijdrage de belangrijkste bron van inkomsten voor het college van Kerkrentmeesters en onmisbaar voor het functioneren van de kerk. Het gaat immers ook om de Kerk van onze kinderen.

Opbrengst collecte week 16-29 dec. 2023 – *periode 51-52:
Totaal € 1.883,50 stortingen en Ontmoetingskerk app
Coll. 1: Diaconie:                      € 1.215,50
Coll. 2: Wijk:                             €    481,00
Coll. 3: Toekomst van de Kerk  €    187,00
Hartelijk dank voor uw hartverwarmende gaven.
Leonard van Geldorp, penningmeester
Hans van Rossum, tel. 06-15531153. Email: hrossum@gmail.com
Banknummer wijkkas: NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht. Geeft u even aan voor welk doel uw bijdrage bestemd is.

Opbrengst adventsactie “Kinderen in Oekraïne” U hebt samen een geweldig bedrag bijeengebracht voor de adventsactie “Kinderen in Oekraïne” van Kerk in Actie. In totaal is op dit moment (begin januari) een bedrag binnen van ruim EURO 1860,-. Dit bedrag is binnengekomen via uw bijdragen in de collectebus en het offerblok in de hal, via stortingen op de bankrekening of de Donkey Mobile App, of via de bijdrage aan de oliebollenactie van Oud en Nieuw. Met het bedrag kan Kerk in Actie de nood van de kinderen in Oekraïne iets helpen verlichten. Als diaconie zijn we hier enorm dankbaar voor. Nogmaals dank voor uw gulle gaven!!
De diaconie

KookHuis U bent hartelijk welkom bij het eerste KookHuis in 2024 op woensdag 17 januari. U bent welkom vanaf 17.00 uur; de maaltijd begint om 17.30 uur. De kosten bedragen € 8,50 p.p. inclusief koffie en een drankje. U kunt zich vanaf zondag 7 januari aanmelden via de intekenlijst in de hal van de kerk, telefonisch (6170490) of per e-mail (mkruijswijk@kpnmail.nl). Graag tot 17 januari!
Irene, Adrie, Floor, Marijke, Willem, Toos, Jannes, Evert en Marja

Eerste Open Huis van 2024 in de Ontmoetingskerk op 10 januari  Deze morgen zal Henk Mesman een lezing geven over Het gebied ten zuiden van Dordrecht van 1200 tot heden met in de hoofdrol De Sint-Elisabethsvloeden, die plaatsvonden tussen 1421 en 1424. Hoewel er al veel bekend is over dit onderwerp, weet Henk Mesman zijn publiek altijd weer te boeien door nieuwe inzichten en zijn onderhoudende manier van vertellen.
Iedereen is deze morgen van harte welkom en wordt gastvrij ontvangen met koffie of thee en een traditionele Nieuwjaars lekkernij.
Inloop vanaf 9.45 uur, de lezing begint om 10.15 uur en er is een pauze.

Bedankt Graag wil ik de gemeente van de Ontmoetingskerk bedanken voor alle lieve kaartjes, bemoedigende woorden, beterschapswensen, gebeden en de prachtige kerkbloemen. Nu we een maandje verder zijn begint het herstel te bespoedigen, ook al heb ik nog een lange weg te gaan. Ik wil iedereen het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en ik hoop jullie snel weer te zien in de zondagsdienst of bij één van de gespreksgroepen.
Evy van der Linden