Zondagsbrief 17 december 2023

Kinderdienst  Flore Steenks
Tienerdienst --
Inzameling 1. St. OMZO Vluchtelingenwerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Mevr Jansen. Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectebestemmingen: Stichting Omzo Vluchtelingenwerk
Collectedoel: 1 collecte in verband met de viering van de Maaltijd van de Heer

OMZO = Stichting Ondersteuning Mensen Zonder Verblijfstitel Pauluskerk.

Pauluskerk Vluchtelingenwerk helpt mensen zonder verblijfspapieren in Rotterdam en omgeving. Zij hebben recht op een behandeling die wij zelf onder dergelijke omstandigheden ook zouden willen ontvangen.
OMZO ondersteunt deze vluchtelingen met begeleiding, juridisch advies, een wasbeurt, een knipbeurt, maatschappelijk advies en medische hulp. OMZO organiseert activiteiten voor een zinvolle dagbesteding en helpt vluchtelingenvrouwen en -kinderen weerbaarder te worden. Ze behartigt de belangen van vluchtelingen zonder geldige verblijfspapieren richting lokale en landelijke overheid en vertelt hun verhalen aan de stad. Dat is helaas onmisbaar! Het motto: helpen waar geen helper is

Chocoladerepen
Wij willen u hartelijk bedanken voor uw bijdrage aan de chocoladerepen voor de bewoners van de penitentiaire inrichting van Dordrecht. Het gevraagde aantal van 375 repen is gehaald. Heel fijn!
De Diaconie.

Symbolische schikking  17 december - 3e Advent
Bij de lezing: Jesaja 65, 17-25
Het thema van het project dat de kinderdienst volgt is Weet jij hoe laat het is? Tijdens deze Adventsweken gaan we pelgrimeren. We gaan op weg naar de ster die de weg wijst naar de geboorteplaats Betlehem.
De basis van de schikking is een eenvoudige juten lap waarop de ster, het doel van onze tocht, al staat. Van de ster zijn nu twee punten zichtbaar. De guirlande symboliseert de weg die we gaan. Er zijn  lichte kleuren en een toets roze te zien die verwijzen naar het komende feest.
We zijn samen op weg
Naar het licht dat komt

Klokken-tentoonstelling in de Ontmoetingskerk
‘Weet jij hoe laat het is?’ Dat is het thema van de Advents- en Kersttijd. In de kerk komt elke week een klokkenmaker kijken naar de C. Besjes-klok want daar is iets heel bijzonders mee. We ronden dit project af op zondag 31 december in de Oudejaarsviering van 10.00 uur. En omdat dit dus een bijzondere zondag is, zetten we die graag luister bij met een heuse klokken-tentoonstelling. En daarvoor hebben we uw hulp nodig. Want zou u een sta- of hangklok ter beschikking willen stellen voor deze tentoonstelling in onze kerk? De klok kan staan op een tafel of hangen aan een speciale wand in de kerk. En dan gaan we op Oudjaarsdag met de tijd en bij de tijd de tijdzone over van 2023 naar 2024 in de ochtenddienst. U kunt uw klok na 2e Kerstdag inleveren in de kerk, dus vanaf woensdag de 27e tot en met vrijdag de 29e. Bij voorkeur ’s ochtends, want dan is de kerk open. Als u liever op een ander tijdstip komt om de klok te brengen, laat het dan even weten aan ds. Dick Steenks. De klok hoeft het niet per sé te doen, het gaat om het beeld. Graag ontvangen we daarbij een kort briefje met wat informatie over de klok, bijvoorbeeld wat deze voor u betekent of wat voor soort klok het is? Misschien is het een erfstuk of was het een bijzonder cadeau of maakt de klok een mooi geluid. Alles wat u kwijt wil over de klok mag op dat briefje. Graag bij voorkeur mailen naar ds. Dick Steenks (ds.steenks@kpnmail.nl). Handgeschreven mag natuurlijk ook, lever het dan tegelijk met de klok in. In de eerste week van januari, van 2 t/m 5 januari kan de klok weer worden opgehaald in de kerk. We hopen op een mooie en leuke tentoonstelling! We zijn benieuwd.
Tineke van der Leer en Dick Steenks namens kinderdienstleiding

Bloemen
Graag wil ik bedanken voor de schitterende bloemen en de kaart met vele namen.
Het doet goed te weten dat er zoveel mensen zijn die met je meeleven.
Hartelijke groet, Herman Kouwenhoven.

Spelletjesmiddag voor ALLE leeftijden
Op donderdag 28 december van 14 - 16.30 uur  is er weer een spelletjesmiddag. Iedereen, jong en oud, is van harte uitgenodigd om onder het genot van een kop warme chocomel (of iets anders) en iets lekkers een spelletje te komen doen. Er zijn spellen aanwezig als Rummikub, sjoelen, Yahtzee maar als je graag Ticket to Ride, Monopoly of een ander spel speelt kun je dat natuurlijk gewoon meenemen.
Dus iedereen die graag een bordspel speelt en dat nu eens met iemand anders wilt spelen:
Kom 28 december om 14 uur naar de Ontmoetingskerk!
Hans & Ali Mensen en het Jeugdteam