Zondagsbrief 26 november 2023

Inzameling 1.Justitiepastoraat P.I. Dordrecht
2.Wijkkerk
3.Toekomst van de Kerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Mevrouw Geense
Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectebestemmingen
1e collecte: Justitiepastoraat P.I. Dordrecht
De christelijke geestelijke verzorging in de gevangenis wordt ondersteund door een aantal betrokken vrijwilligers. Denk hierbij aan kerkvrijwilligers, muziekvrijwilligers (die de diensten muzikaal ondersteunen, samen met gedetineerden), vrijwilligers die de gevangenisversie van de Alpha-cursus organiseren en vrijwilligers die het vader-voorlees-project regelen (een gedetineerde leest een boek voor zijn kind voor, deze filmopname wordt naar het kind thuis gestuurd). In de Dordtse gevangenis is een werkgroep actief die al die vrijwilligerstaken organiseert. De werkgroep regelt ook bloemen bij de diensten, bijbels, bijdragen voor muziekinstrumenten in de diensten, en noodhulp. Het zijn maar een paar voorbeelden. En denkt u ook aan de chocoladerepen-actie die momenteel loopt? De repen zijn van harte welkom voor in een kerstpakketje voor de gedetineerden.
2e collecte – Wijkkerk
Deze collecte is bestemd voor het in stand houden van de gebouwen binnen uw wijk, die onder de verantwoordelijkheid van de kerk vallen. Dat kan variëren van schilderwerk en inrichting tot reservering voor groot onderhoud. De kerkrentmeesters en de wijkkerkerraad kunnen dit zelf nader invullen en de wijk informeren over de concrete bestemming.
3e collecte – Toekomst van de Kerk
Deze collecte is na de vrijwillige bijdrage, de belangrijkste bron van inkomsten voor het college van Kerkrentmeesters en onmisbaar voor het functioneren van de kerk. Het gaat immers ook om de Kerk van onze kinderen.

Opbrengst collecten
*periode 45-46:
4 – 17 nov. 2023 Totaal € 1.505,75 aan stortingen en Donkey Mobile
Coll. 1: diaconie: € 282,50
Coll. 2: wijk: € 1.134,50
Coll. 3: toekomst van de kerk € 88,75
Hartelijk dank voor uw goede gaven.
Leonard van Geldorp, penningmeester
Hans van Rossum, kerkrentmeester tel. 6176885. Email: hrossum@gmail.com
Banknummer wijkkas: NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht. Geeft u even aan voor welk doel uw bijdrage bestemd is.

Voedselbank
In november worden nog bloem/meel, pannenkoekenmeel, stroop, poedersuiker en rozijnen/krenten ingezameld. In de maand december staat houdbaar broodbeleg in doos of pak, b.v. kokosbrood, (appel)stroop en broodstrooisels op de wensenlijst van de Voedselbank. Wij hopen dat u ons, zoals we van u gewend zijn, weer van harte wilt meehelpen om artikelen aan te leveren voor onze medemensen die dat hard nodig hebben. U kunt de artikelen inleveren tijdens de openingstijden van de kerk, die elders in deze zondagsbrief vermeld staan. Ook zijn wij blij met een financiële bijdrage op het banknummer van onze wijkkas, NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht, onder vermelding van 'Bijdrage Voedselbank'. Wij als diaconie danken u weer voor uw hulp en ondersteuning.

Seven plus bezoek aan het Diakonaal Aandachts centrum
Op zondag 3 december gaan we een bezoek brengen aan het Diaconaal Aandachts Centrum.
We verzamelen om 10:30 bij de bushalte met de fiets.
Dan fietsen we met elkaar naar het Diakonaal Aandachts Centrum.
We bereiden daar een maaltijd, krijgen uitleg over het centrum en gebruiken daar een maaltijd met de mensen die het centrum bezoeken.
Jij komt toch zeker ook! Meld je aan via de tienerapp.

Actie schoenendoos
We hebben 34 schoenendozen weggebracht en 3 tassen extra materiaal. Ook is er 274,00 euro overgemaakt (inclusief de rechtstreekse stortingen).