Zondagsbrief 12 november 2023

Inzameling 1.Diaconale landelijke afdracht
2.Missie Dordt
3.Toekomst van de Kerk

De bloemen gaan als groet van de gemeente naar Fam. Huijer.  Het kaartje voor de bloemengroet ligt op de tafel bij de uitgang.

Collectebestemmingen
1e collecte- Diaconale landelijke afdracht
De diakenen krijgen vanuit het Protestants Dienstencentrum ondersteuning bij vragen van praktische, financiële en juridische aard. Een groot deel van de kosten van de werkzaamheden van de Protestantse Dienstenorganisatie wordt rechtstreeks betaald door de plaatselijke gemeenten, door een omslag over alle gemeenten. De diakenen vragen uw bijdrage aan deze collecte, zodat de diaconie de financiële verplichtingen kan voldoen.
2e collecte – Missie Dordt
Missie Dordt is een interkerkelijke organisatie voor missionair werk op het eiland Dordrecht. Onder deze koepel zijn er projecten en initiatieven als: “Jesus in the Streets”” (liefde reflecteren in de straten) op 16 december a.s., “Superkids” (uitnodigend programma voor 6 – tot 12-jarigen in Krispijn, Crabbehof en Wielwijk), “Alpha in Dordt” (cursus ontdekken van het christelijk geloof), “Staartlicht” (voor jongeren op De Staart), en elk kwartaal films in “Moving Pictures”.
3e collecte – Toekomst van de Kerk
Deze collecte is na de vrijwillige bijdrage, de belangrijkste bron van inkomsten voor het college van kerkrentmeesters en onmisbaar voor het functioneren van de kerk. Het gaat immers ook om de Kerk van onze kinderen.

Opbrengst collecte week – *periode 43-44: 7-20 okt. 2023
Totaal                € 667,00 aan stortingen en Donkey Mobile

Coll. 1: diaconie:                       € 273,50
Coll. 2: wijk:                              € 213,00
Coll. 3: toekomst van de kerk    € 180,50
Hartelijk dank voor uw goede gaven.
Leonard van Geldorp, penningmeester
Hans van Rossum, kerkrentmeester tel. 6176885. Email: hrossum@gmail.com
Banknummer wijkkas: NL33 RABO 0373 7028 25 t.n.v. PWG Sterrenburg te Dordrecht. Geeft u even aan voor welk doel uw bijdrage bestemd is.

Braderie − Dankbaarheid overheerst. Dankbaar voor de prachtige opbrengst van totaal € 5491,70. Van dit bedrag gaat € 4500,00 naar de High Five Foundation en het restant gaat in het spaarpotje verduurzaming van de keuken. Ook zijn we heel dankbaar voor de grote opkomst, de vele gemeenteleden die hun bijdrage leverden en de saamhorigheid en gezelligheid. We willen geen namen noemen, maar maken een uitzondering voor onze wijkpredikant Dick Steenks, Marcus van Driel (organist) en Peter de Bruin (trompettist). Op zaterdag 2 november 2024 hopen we de volgende Braderie te organiseren.
De Braderiecommissie.

Nabespreking Kerkdienst Op zondag 19 november willen we na de koffie, de kerkdienst nabespreken. Als je het leuk vindt om daaraan mee te doen, ben je van harte welkom! We verzamelen bij het orgel. We starten het gesprek ongeveer om 11.30 uur en ronden uiterlijk om 12.15 uur af. We bespreken de volgende vragen:
1. Wat is je bijgebleven van de viering? Waarom denk je dat dit is blijven hangen?
2. Wat is volgens jou de boodschap van deze viering?
3. Wat neem je mee de week in?

Bedankt Graag willen wij u bedanken voor al het fruit e.d. wat afgelopen weekend is gebracht. Er zijn bijna 60 fruitbakjes gemaakt en door de gemeenteleden weggebracht.  Dank namens iedereen die een fruitbakje mocht ontvangen. We hebben vele blijde gezichten gezien. Al het overige fruit is gegaan naar Domus en het Diaconaal Aandachts Centrum. Zij waren er reuze blij mee.
De diaconie

KookHuis Wilt u zich nog aanmelden voor het KookHuis van a.s. woensdag 15 november a.s.? Dat is nog mogelijk via de intekenlijst die vandaag nog in de hal van de kerk ligt of telefonisch 078 6170490. Per e-mail kunt u zich ook nog aanmelden mkruijswijk@kpnmail.nl. de kosten bedragen € 8,50 p.p. en u bent welkom vanaf 17.00 uur. De maaltijd begint om 17.30 uur.      Irene, Adrie, Floor, Marijke, Willem, Toos, Jannes, Evert en Marja heten u van harte welkom.

Cadeaukaart Heeft u nog een cadeaukaart van de Postcodeloterij of een agenda over? Graag inleveren bij de diaconie.

Actie schoenendoos Inleverdatum van de schoenendozen is vrijdag 17 nov.  We brengen de dozen naar het verdeelcentrum in Papendrecht.

Hallo tieners! Vrijdag 17 november is er weer ChurchChillClub!
Om 19:30 uur zien we jullie graag in de Tienerzone (zaal C) voor een gezellige avond. Het duurt tot 21:00 uur. Geef je op in de tienerapp, of via de Donkey Mobile kerkapp ( we hebben een eigen groep) Tot de 17e!
Groetjes van de CCC leiding: Iris, Leonard en Marianne

De wijkbrief Vier keer per jaar mogen we een wijkbrief samenstellen waarmee we u als gemeente kunnen informeren over gebeurtenissen in onze wijkgemeente. Als redactie van de wijkbrief vinden we het leuk als anderen op eigen wijze hun inbreng hebben in de wijkbrief. De eerstvolgende wijkbrief is de Kerstbrief,
Heeft u een gedicht, verhaal ev. aangevuld met een illustratie of foto dan kunt u het sturen naar        wijkbrief@ontmoetingskerk-dordrecht.nl
De uiterlijke inleverdatum is woensdag 22 november as.

Taizé viering Wilhelminakerk Op 19 nov. 2023 wordt in de Wilhelminakerk aan de Blekersdijk 41 een Taizé viering gehouden. Liederen, teksten en stilte in een gewijde sfeer. De kerkzaal is open vanaf 18.30. De viering begint om 19.00 uur.
Weet u van harte welkom

Duurzaamheid Op woensdagavond 6 december wordt in de Wilhelminakerk een avond over duurzaamheid gehouden. Al eerder was het thema "God in de supermarkt" en genoten we een duurzame maaltijd op dankdag. De 3e avond gaat over energievraagstukken en uitwisseling van ideeën over duurzaamheid.
Welkom vanaf 19.30. De bijeenkomst begint om 20.00 uur.