Gespreksgroepen

Binnen onze wijkgemeente zijn een aantal gespreksgroepen actief.

De Verdieping - gesprekgroep

Wat betekent "geloven" nog in deze moderne tijd? En jij, wat geloof jij (nog)?
De avonden van deze open gespreksgroep starten met een inleiding, waarna we onder leiding van Ds. Dick Steenks tot een gesprek komen, waarin ruimte is voor ieders inbreng.
We verdiepen ons in wat een ieder beweegt en uitdaagt, energie geeft en voldoening schenkt.
Zo komen we vaak tot een verrassend diepgaand en open gesprek, waarin ook plaats is voor angst, twijfel en ongeloof.
We ervaren dat ieder op zijn eigen manier zin geeft aan het leven en aan het geloof, zonder hier en waarde oordeel aan te geven.
Wij komen samen in de Ontmoetingskerk op woensdag van 20.00 uur tot 22.00 uur.
Info: Marjan Berden  deverdieping@ontmoetingskerk-dordrecht.nl

Het Plein

Het Plein is een plaats voor ontmoeting, discussie en gezelligheid. Je kunt er praten over wat je bezighoudt en aanspreekt, of waar je betrokkenheid naar uit gaat. Gezelligheid en een goed gesprek gaan er hand in hand.
De avonden beginnen om 19.30 uur, dan drinken we wat met elkaar, en om 20.00 uur bespreken we een onderwerp, a.d.h.v. een kaartenspel met inspirerende vragen of we doen een spel zoals bijv. 30-seconds. Ieder kan onderwerpen aandragen. Na het gesprek drinken we nog iets met elkaar.
Er is gekozen om op vrijdagavond bij elkaar te komen, omdat juist deze avond aan het einde van de (werk)week een moment is om de hectiek van alledag achter je te laten. De "Pleinavonden" worden gehouden in de bovenzaal van de Ontmoetingskerk (bereikbaar via de loopbrug, rechts van de kerk).
Je bent van harte welkom! De data vind je in Kerk op Dordt en hier op de website aan de rechterkant bij agenda.
Marco Molendijk en Marjan Berden

de Dordtse Millennials

Wij zijn een groepje mensen rond de dertig jaar die met regelmaat elkaar ontmoeten. In deze tijd is dat vooral online.
Maar dat maakt het niet minder leuk. We kletsen bij en praten met elkaar over wat ons bezighoudt en hoe ons geloof daar een plek in krijgt.
Wil je ook aansluiten of gewoon een keer meedoen? Stuur dan een mailtje naar dordtsemillennials@ontmoetingskerk-dordrecht.nl
Info ; Simone ter Stege