woensdag 14 juni 2023

10:00  - 12:00
Locatie:
 Ontmoetingskerk Slangenburg 3

Boswachter Harm Blom met lezing over de visarend in open Huis Ontmoetingskerk 14 juni.

Woensdag 14 juni is er weer Open Huis in de Ontmoetingskerk, Slangenburg 3 in Sterrenburg.
In de afgelopen 20 jaar is in de Biesbosch veel land teruggeven aan het water. De waterrijke dynamiek is daarmee voor een deel teruggekeerd en de natuur profiteerde daarvan. Eén vogel in het bijzonder en dat is de visarend. Sinds 2016 broedt deze boeiende Afrikaganger in de Biesbosch! Grootschalige waterrijke, visrijke én stille gebieden gaven voor deze soort de doorslag. Boswachter Harm Blom neemt je mee in het verhaal van rivierdynamiek, ruimte voor de rivier maar bovenal in het boeiende leven van de visarend in de Biesbosch.
Iedereen is deze morgen weer van harte welkom. Inloop vanaf 9.45 uur, de lezing begint om 10.15 uur, er is een pauze en er wordt koffie of thee geschonken. De toegang is gratis, een kleine bijdrage voor de onkosten is welkom.
De bussen van lijn 5 en 7 stoppen voor de ingang van de kerk, halte Lunenburgplein.