woensdag 22 januari 2020

woensdag 22 januari 2020
Tijdstip:
 09:45  - 12:00

Met missionair werker Wiebe van Horssen over de zin en onzin van ontwikkelingssamenwerking.

Wiebe is ontwikkelingswerker geweest en inmiddels vanuit Dordrecht nog
wel actief in zuidelijk Afrika, maar ook actief voor missie Dordt.
Deze morgen zal hij over zijn ervaringen spreken van zijn werk bij Novo Rebento in Mozambique.
Mozambique is een land met veel armoede, werkeloosheid, kindersterfte, aids en minimale opleidingsmogelijkheden. De burgeroorlog heeft diepe sporen achtergelaten. Voor velen staat de misère nog in het geheugen gegrift. Op geestelijk gebied is er veel bijgeloof en een groot gebrek aan vorming en toerusting.Onder de vlag van ‘Novo Rebento’ steunt de stichting KIMON diverse onderwijsprojecten van de organisatie ESPANOR in Mozambique.
Vanaf 9.45 uur is er inloop en de presentatie begint om 10.15 uur. Iedereen is deze morgen weer van harte welkom in de Ontmoetingskerk, Slangenburg 3.Er is gelegenheid om nieuwe contacten te maken, een fijn gesprek te voeren en om gezellig samen te zijn. Men wordt gastvrij ontvangen , er wordt koffie en thee geschonken en de toegang is gratis.De bussen van lijn 5 en 7 stoppen voor de ingang van de kerk, halte Lunenburgplein.