Actie schoenendoos

Al jaren doen we mee met de "actie schoenendoos", een landelijk project van Kerk-in-actie. In veel huizen wordt het hele jaar door druk gespaard en verzameld. Na de uitdeling van de jaarfolders, in oktober, begint het knutselen: de schoenen-doos wordt mooi beplakt en er gaan schoolspullen en klein speelgoed in.

Elk jaar weer is het resultaat indrukwekkend: eind november kunnen vele (soms meer dan 100!) schoenendozen naar een verzamelpunt worden gebracht. Daar worden ze gecontroleerd, in grote dozen gedaan, voorzien van een evangelieboekje in de eigen taal en vervoerd naar kinderen in een ver land. Er wordt een bijdrage gevraagd voor de transportkosten (ongeveer € 5,- per doos).
Om ook dit jaar de actie weer goed te laten verlopen geven we bijzonderheden door op de zondagsbrief. U kunt ook informatie vinden op www.actie4kids.org.
Het is belangrijk dat de schoenendozen niet te groot zijn. Als u het te veel vindt om een schoenendoos te vullen, weet dan dat men bij het verzamelpunt ook blij is met losse artikelen zoals pennen, schriften, tandenborstels, tandpasta e.d.
We hopen op een goede actie.
email: actieschoenendoos@ontmoetingskerk-dordrecht.nl