zondag 24 november 2019 om 10:00

Ochtenddienst
Voorganger(s): Kees Streefkerk

Laatste zondag van het kerkelijk jaar
In de zondagmorgendienst van 24 november worden, bij de afsluiting van het kerkelijk jaar, de overleden gemeenteleden van het afgelopen jaar genoemd en in het midden van de gemeente, in bijzijn van familieleden, herdacht. Dit gebeurt door hen bij naam te noemen en door een kaars voor hen aan te steken. Daarna wordt één kaars aangestoken voor alle niet met naam genoemden, zodat ieder voor zichzelf in gedachten op dat moment een dierbare kan gedenken.

Net als vorig jaar wordt er dit jaar aan ieder de gelegenheid gegeven om voor of na de kerkdienst een kaarsje te branden ter herinnering aan geliefden of dierbaren die niet in de dienst genoemd worden. Hiervoor wordt in Zaal F, dat is de laatste zaal achter de kerkzaal, een rustige ruimte ingericht. U kunt een lichtje aansteken en even plaats nemen als u dat wilt. Ook ligt er een boek waarin u, als u hier behoefte aan heeft, een naam of gedachte kan opschrijven.

De liturgie voor deze dienst vind je onder het kopje zondagsbrieven.