woensdag 8 mei 2024

10:00  - 12.00
Locatie:
 Ontmoetingskerk Slangenburg 3

Hoe Romeinse glasvormen zich verhouden tot moderne glaskunst in Open Huis Ontmoetingskerk op 8 mei.

Deze morgen zal Hans Van Rossum een lezing geven met de titel: Romeinse Glasvormen en hun Nachleben in geval van nieuwe creaties, imitaties en falsificaties.
De Romeinen ontdekten de metalen pijp voor het blazen van glaswerk, waarna zij vanaf de 1e eeuw A.D. schitterende vormen konden blazen.
De moderne glasblazer is nog altijd beïnvloed door deze Romeinse glasvormen waardoor ze een nieuw leven hebben gekregen.
Op een positieve, maar ook op een negatieve manier waarbij geld een belangrijke rol speelt.
Iedereen is deze morgen weer van harte welkom in de Ontmoetingskerk, Slangenburg 3 in Sterrenburg.
Inloop vanaf 9.45 uur, de lezing begint om 10.15 uur en er is een pauze.
De toegang is gratis en er wordt koffie en thee geschonken en er is gelegenheid voor een fijn gesprek en het maken van nieuwe contacten.
De bussen van lijn 5 en 7 stoppen voor de ingang van de kerk, halte Lunenburgplein.